Поділитися

Годинник

Календар подій

Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Календар

«  Вересень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Слушать онлайн радио

Орфографія

Система Orphus

Пошук

Наше опитування

Оцініть наш сайт
Всього відповідей: 62

Вхід на сайт

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




Середа, 18.09.2019, 20:49
Вітаю Вас Гість | RSS
Чернігівський професійний ліцей деревообробної промисловості
Головна | Реєстрація | Вхід
Психологічна служба ліцею


Кодекс честі учня

- Вчитися не заради оцінки, а для здійснення гуманних, патріотичних цілей і досягнень.

- Направляти свою навчальну діяльність на глибоке оволодіння знаннями з основ наук, бути ініціативним, самостійним, найповніше виявляти себе.

- Дотримуватися правил внутрішнього розпорядку, гідно вести себе.

- Бути ввічливим у спілкуванні з товаришами, учителями, старшими людьми, шанобливо ставитися до батьків.

- Турбуватися про молодших.

- Виявляти милосердя.

- Дбати про пристойний зовнішній вигляд, власну гігієну.

- Не допускати куріння, не вживати спиртних напоїв, наркотичних засобів.

7 порад учню

Порада перша і найтяжча
- Ніколи не намагайтеся отримати все і відразу.
- Пам’ятайте, що успіх — це насамперед праця.
- Не вірте красивим фільмам, де щоб досягти успіху досить бути вродливим чи багатим.

Порада друга — про любов
- Обов’язково зміни своє відношення до людей, які тебе оточують.
- Хочеш, щоб тебе любили люди — полюби їх сам.
- Подумай, чи подобаються особисто тобі егоїстичні,нетерпимі до чужих думок люди?
- То чому, якщо ти саме такий, повинні любити тебе?

Порада третя – особлива
- Потрібно на деякий час забути, що ти особливий, не такий як всі.
- Запам’ятай, що про це знає лише твоя мама і ти сам.

Порада четверта — про найдорожче
- Полюби себе насамперед сам.
- Це не значить, що ти повинен любуватися собою в дзеркало.
- Просто стався з повагою до свого тіла, не вбивай його алкоголем та іншою отрутою.

Порада п’ята – пріоритетна
- Не розпорошуй свої сили відразу у всіх напрямках.
- Вибери кілька важливих для тебе справ і наполегливо вдосконалюйся саме в них. Хоча спробувати себе в нових справах ніколи не завадить.
- Хтозна, можливо, саме там чекає на тебе успіх, сидить собі і жде, коли ж ти його віднайдеш.

Порада шоста — навчайся!
- Навчайся все своє життя.
- Ніхто не заперечує, що ти і так багато знаєш та умієш.
- Добре, що ти знаєш, скільки часу тривала столітня війна, чудово, якщо ти можеш відрізнити комп’ютерний вірус від вірусу грипу, вітаю, якщо зумієш своїми руками забити звичайний цвях в цегляну стіну.

Порада сьома і остання
(по списку, а не по значенню!)
- Отже, ти хочеш досягти успіху? То чого ж тоді чекаєш і витрачаєш свій дорогоцінний час на читання цих порад?
- Давай, не сиди, пора уже щось зробити своїми руками.

Поради батькам з виховання підлітків

Якими діти народжуються – ні від кого не залежить, але в наших силах зробити їх хорошими через правильне виховання.  Плутарх

Сучасна сім’я несе найбільшу відповідальність за виховання дитини.
Саме вона має виконувати головне завдання – забезпечувати матеріальні та педагогічні умови для духовного, морального, інтелектуального й фізичного розвитку юного покоління.
Пам’ятка  для батьків

1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої.

2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини (і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу.

3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок.

4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети.

5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх.

6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її.

7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме.

8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку.

Ви повинні знати

1. З ким приятелює ваша дитина.
2. Де проводить вільний час.
3. Чи не пропускає занять у школі.
4. У якому вигляді або стані повертається додому.

Кілька коротких правил

1. Показуйте дитині, що її люблять такою, якою вона є, а не за якісь досягнення.
2. Не можна ніколи (навіть у пориві гніву) говорити дитині, що вона гірша за інших.
3. Треба чесно й терпляче відповідати на будь-які її запитання.
4. Намагайтесь щодня знаходити час, щоб побути наодинці зі своєю дитиною.
5. Учіть дитину вільно спілкуватися не тільки зі своїми однолітками, але й із дорослими.
6. Не соромтесь підкреслювати, що ви пишаєтеся своїм малюком.
7. Будьте чесні в оцінках своїх почуттів до дитини.
8. Завжди говоріть дитині правду, навіть коли вам це невигідно.
9. Оцінюйте тільки вчинки, а не її саму.
10. Не домагайтеся успіху силою. Примус – найгірший варіант морального виховання. Примус у сім’ї порушує особистість дитини.
11. Визнайте право дитини на помилку.
12. Думайте про дитячий «банк» щасливих спогадів.
13. Дитина ставиться до себе так, як ставляться до неї дорослі.
14. І взагалі, хоч інколи ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати.

Пам'ятка для батьків!

  1. Любіть свою дитину такою, якою вона є, а не за її досягнення та успіхи.
  2. Не порівнюйте її з іншими дітьми. Порівнюйте її з самим собою – такою, як вона була вчора, і можливо буде завтра.
  3. Не сваріть, а тим паче не ображайте дитину в присутності  чужих людей. Поважайте почуття і думки дитини. На скарги з боку оточення відповідайте: «Дякую, ми вдома обов’язково поговоримо на цю тему».
  4. Засуджуйте не саму дитину, а її вчинок.
  5. Навчіть дитину розповідати про свої проблеми. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, які виникають з однолітками та дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
  6. Постійно спілкуйтеся з дитиною. Нехай вона розповість вам, як провела день. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина відчувала, що це вам справді цікаво.
  7. Залучайте дитину до обговорення сімейних проблем, вислуховуйте й обговорюйте її думку.
  8. Не формуйте взаємин на заборонах. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу.

І пам’ятайте повага до дитини зараз – фундамент шанобливого ставлення до вас і надалі

Чому підлітки брешуть?

Як боротися з брехнею у підлітка

Підлітковий вік — це досить проблемний період у житті людини. У цей час починається статеве дозрівання, молодий організм росте дуже швидко, відбувається процес становлення особистості та психологічного розвитку. Підлітки хочуть зрозуміти, ким є насправді, і намагаються здаватися краще в очах оточуючих.

Чому підлітки брешуть
Усі батьки мріють виростити своїх дітей чесними і порядними людьми, але багато з них стикаються з дитячою брехнею. Найчастіше це відбувається в підлітковому віці. Щоб побороти це неприємне явище, необхідно виявити справжню причину брехні.
Коли дитина підростає, у нього з’являється бажання стати самостійним і менше залежати від батьків. Це нерідко стає причиною брехні. Дитина намагається створити власний простір, тому зберігає свої секрети.
Багато дітей брешуть, щоб утвердитися в якості лідера серед однолітків. Вони придумують небувалі історії, щоб заробити авторитет. Але така брехня занадто швидко входить в звичку, тому діти починають обманювати не тільки друзів і однокласників, а й батьків.
Якщо ви помітили, що ваше чадо бреше — це сигнал про те, що в його світі не все гладко. Вам варто переглянути власну поведінку. Батьки є прикладом для своїх дітей, тому ніколи і не за яких обставин не брешіть на очах про дитину.
Можливо, підліток бреше, тому що йому не вистачає вашої уваги. Встановіть з ним довірчі відносини, частіше цікавтеся його життям і діліться своїми секретами. Він повинен зрозуміти, що може вам повністю довіряти.
Якщо дитина бреше, щоб уникнути покарання, можливо, ваші методи виховання занадто суворі. Не будьте надто суворі, щоб підліток не боявся вас. Він повинен розуміти, що всі покарання не перебільшені, а справедливі.
Будьте щирими і чесними зі своїми дітьми, більше розмовляйте з ними, і вони завжди будуть говорити вам тільки правду.
Для того, щоб боротися з брехнею, потрібно спершу виявити її причини, а тоді вже діяти. Спробуйте побачити ситуацію очима дитини. Покажіть, що готові її вибачити.

Ваші дії на майбутнє:
1. На брехню реагуйте спокійно, уникайте надміру емоцій та фізичних покарань; Переконайте дитину, що мама і тато найближчі друзі. Розповідайте, що «навіть як що ти нашкодив, кажи, бо за правду сварити не буду», коли бачите що починають обманювати, можна обійняти і сказати, що «мама тобі довіряє, тому не бійся, скажи як то таке сталось…»
2. Спільне вирішення проблеми: намагайтеся знайти причину брехні, разом придумайте інший вихід із ситуації.
3. Хваліть дитину, коли вона каже правду, особливо, коли це вимагає від неї певних зусиль і внутрішньої боротьби.
4. Пам’ятайте про презумпцію невинності. Не робіть поспішних висновків, коли вину дитини не встановлено. Це може травмувати дитину і надалі вона розцінюватиме вас як несправедливу особу.
5. Подавайте добрий приклад. Дитина дуже чутлива до інших людей, особливо, коли вони вчать її говорити правду, а самі іноді брешуть.

Як уберегти дитину від поганої компанії?

«Чому друзі стають для дитини ближче, ніж самі батьки?» – це питання часто задають собі батьки, у яких дитина підліткового чи раннього юнацького віку.

Психологи стверджують, що найчастіше підліток намагаються зав’язати дружбу з невластивим за характером з ним дитиною. Звичайно ж, батьки, дізнавшись про подібну дружбу, починають турбуватися. До речі кажучи, слід зазначити для заспокоєння батьків — підліткова дружба в більшості випадків швидкоплинна. Тому, найголовнішою умовою вирішення цієї проблеми – це спокійне ставлення до такої дружби.

Сумно, але багато батьків роблять у таких випадках одну і ту ж помилку: забороняють дитині дружити з деякими дітьми. Чи можна домогтися результатів у такий спосіб? Можна, якщо батьківський авторитет неймовірно високий. Але, в більшості випадків, діти починають робити все на зло батькам, так як для них властиве протиріччя . Дитина просто перестає розповідати своїм батькам про те, де і з ким вона була, тобто батьки стають мало поінформованими. Така «таємна», або «тіньова» дружба — неймовірно захоплююче заняття, яке переповнене пригодами і скритністю, а яка дитина відмовиться від пригод і можливості вести «подвійне» життя?

Замість заборон можна використовувати інший, більш результативний метод: дозволити дитині дружити, причому зробити це треба від чистого серця, як би важко не було. Не можна упереджено ставитися до всіх нових друзів дитини, адже новий друг тільки на перший час виглядає конфліктним і некерованим, а на ділі виявляється чудовою людиною. Спробуйте подивитися на нових друзів своєї дитини з іншого боку і спробуйте знайти в них щось хороше і привабливе (зрештою, ваша дитина в них щось побачила). Проте, якщо ваша дитина насправді потрапила в «погану компанію» де є особи з девіантною чи делінкветною поведінкою потрібно спокійно та у формі діалогу пояснити дитині свою думку. Важливим правилом – є  переключення інтересів підлітка. Трапляється й таке, що вашій дитині просто не вистачає інтересів і захоплень в житті, а там, в тій компанії, їй пропонують  пригоди, авантюри і ризик.

Потрібно спробувати переключити підлітка на якесь заняття, яке б повністю задовольняла його тягу до пригод. Наприклад, це можуть бути секції, такі як волейбол, бокс, скелелазіння, стрибки з парашутом. Але, крім таких екстремальних видів спорту також є танці та туризм.

Що робити, якщо дитина вже в поганій компанії?

Якщо дитина «втягнулася» в компанію, необхідно знайти цьому причину. Часто в такій компанії виявляється дитина, яка відчуває себе ізгоєм – вдома не розуміють, в класі зневажають … Залишається тільки подружитися з хуліганами: дивуйтеся і заздріть!

З'ясуйте, чи справді вашій дитині комфортно з друзями, чи відчуває вона себе потрібною вдома. Скоріш за все, підліток і сам незадоволений такою дружбою, а допомоги попросити не у кого або просто страшно. У такому випадку дайте йому зрозуміти, що ви ні в якому разі не будете його лаяти, щоб він знав — ви приймете його в будь-якому випадку.

Педагогічна культура

Доброго дня, шановні викладачі та майстри виробничого навчання! Сьогодні хотілося б почати нашу розмову з теми, яка дуже важлива для кожної людини, а особливо для педагога!

Культура, для людини яка присвятила своє життя педагогіці, в першу чергу, означає турботу…

Високий рівень культури має той педагог, який дотримується деонтологічних (деонтологія – розділ етики про професійний обов’язок учителя) вимог і певних неписаних правил…

1.     Поважайте себе та свою справу.
2.     Любіть свою роботу та удосконалюйте себе.
3.     Не робіть того, що засуджуєте в інших.
4.     Знайте, що Ваша поведінка впливає на стан душі, здоров’я та настрій не тільки Вас, а й оточуючих людей.
5.     Знайте, що в розмові, крім лексичного запасу та граматичної структури, важливими є тон та інтонація.
6.     Старайтеся нікого ніколи не ображати, навіть випадково.
7.     Ставтеся до інших доброзичливо, тактовно, делікатно. Будьте уважним та привітним.
8.     Не смітіть навколо себе (не недопалками, ні поганими звичками, ні поганими ідеями).
9.     Колектив (як педагогічний, так і учнівський) – не місце для відкритих симпатій чи антипатій.
10.   Умійте бережно ставитися до навколишнього світу.

Педагогічна культура проявляється у спілкуванні та процесі спільної роботи педагога та учня. Проте існують деякі педагогічні бар’єри, що заважають спілкуванню, негативно позначаються на самопочутті педагога й учнів. Основні бар’єри, що можуть виникнути у процесі спілкування між педагогом та учнем:
1.     Бар’єр упередженості та безпричинної негативної установки.

Він виражається в тому, що Ви зовні безпричинно починаєте ставитися до тієї чи іншої людини в результаті першого враження чи з незрозумілої причини. У такому разі варто встановити можливі мотиви появи у Вас такого ставлення до людини та перебороти їх.
2.     Бар’єр негативної установки, уведеної у ваш досвід ким-небудь з людей.
Хтось повідомив Вам негативну інформацію про учні, і у Вас складається негативна установка, яка буде спроектована на всю особистість учня, проте це безпідставна оцінка, яка найчастіше буває неправильною. У такому разі потрібно познайомитися з даною людиною, а потім на основі отриманого досвіду переглянути дану оцінку.
3.     Бар’єр «остраху» учнів.
Цей бар’єр може виникнути в молодого педагога, який не має достатнього досвіду спілкування з учням/
4.     Термінологічний бар’єр, який виникає коли спілкування з учнями педагог будує не враховуючи життєвий досвід учнів та їх рівень понять та уявлень. Потрібно враховувати вікові особливості дитячої групи.
5.     Бар’єр відносин – виникнення почуття ворожості, недовіри до педагога, що поширюється і на інформацію, яку він надає.
Психологічні бар’єри потрібно переборювати, адже від того, як складаються взаємини з учнями, багато в чому залежить продуктивність виховного процесу.

Ще одне з головних правил педагога – не спішіть, «зупиніться – озирніться» та ретельно проаналізуй, чи не виникає якихось проблем, чи все в Вашій діяльності правильно. Пам’ятайте, що все залежить тільки від Вас!


Copyright MyCorp © 2019